Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei topmerken Unilever valt tegen

De groei van de voor Unilever belangrijke merken blijft achter bij de verwachtingen. Vierhonderd merken, zoals Omo, Cif en Knorr, zullen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder ging het concern uit van 4 procent. Unilever meldde de tegenvaller tijdens de middaghandel op de effectenbeurs in Amsterdam. Het was voor de tweede keer dit jaar dat het concern de verwachtingen voor zijn topmerken moest bijstellen.

related partner content for mobile comes here

Volgens de ingezette strategie 'De weg naar groei' moeten de topmerken eind 2004 met 5 tot 6 procent groeien. In voorgaande jaren haalde Unilever dat streefgetal al eens, maar dit jaar heeft het concern duidelijk problemen door de vertraagde groei van de wereldeconomie. De totale investeringen in de topmerken waren hoger dan vorig jaar. De reclamebestedingen waren ongeveer op het niveau van 2002, maar Unilever moest meer investeren in prijskortingen aan klant en detaillist.

Unilever handhaafde wel de winstverwachting. De winst per aandeel voor bijzondere posten blijft groeien met 10 tot 12 procent. Unilever houdt die prognose ondanks de lagere omzet in stand dankzij reorganisaties en besparingen op de inkoop. Unilever komt 29 oktober met de definitieve cijfers over het derde kwartaal (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in