Groei topmerken Unilever valt tegen


Eerder ging het concern uit van 4 procent. Unilever meldde de tegenvaller tijdens de middaghandel op de effectenbeurs in Amsterdam. Het was voor de tweede keer dit jaar dat het concern de verwachtingen voor zijn topmerken moest bijstellen.
Volgens de ingezette strategie 'De weg naar groei' moeten de topmerken eind 2004 met 5 tot 6 procent groeien. In voorgaande jaren haalde Unilever dat streefgetal al eens, maar dit jaar heeft het concern duidelijk problemen door de vertraagde groei van de wereldeconomie. De totale investeringen in de topmerken waren hoger dan vorig jaar. De reclamebestedingen waren ongeveer op het niveau van 2002, maar Unilever moest meer investeren in prijskortingen aan klant en detaillist.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUnilever handhaafde wel de winstverwachting. De winst per aandeel voor bijzondere posten blijft groeien met 10 tot 12 procent. Unilever houdt die prognose ondanks de lagere omzet in stand dankzij reorganisaties en besparingen op de inkoop. Unilever komt 29 oktober met de definitieve cijfers over het derde kwartaal (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid