Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetters lezen minder reclamemail

Het aantal Amerikaanse internetgebruikers dat reclamemail leest, is aanzienlijk gedaald. Ongeveer vier procent leest de elektronische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het jaarlijkse e-mailonderzoek van het Amerikaanse online reclamebureau DoubleClick. De meerderheid van de ondervraagden (circa 90 procent) ontvangt zowel spam, ofwel ongevraagde elektronische post, als e-mail waarvoor op een of andere manier toestemming is gegeven.

related partner content for mobile comes here

Volgens het onderzoek is een herkenbare afzender de belangrijkste reden om een reclamemail te openen (63 procent), gevolgd door aanbiedingen (59 procent). Berichten met nieuws en informatie worden door 48 procent van de internetters geopend.

Ruim de helft van alle e-mail die de internetgebruikers ontvangen, is spam. Tweederde van de respondenten verwijdert deze berichten zonder ze te openen; slechts vier procent leest een ongevraagd bericht (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in