
Het Finse bedrijf verwacht in 2004 jaar ‘enkele miljoenen’ exemplaren van de N-Gage te verkopen, meldt Emerce. In Europa trok een promotiekaravaan de afgelopen zomer al door zestien landen en langs 55 steden (ook in Nederland). Tijdens die tour ging Nokia op zoek naar de beste N-Gage speler. Deze werd eind vorige week tijdens de finale in Parijs bekend. Op Amsterdamse trams zijn al advertenties voor de N-Gage te zien.
In de Verenigde Staten stuurt Nokia voor de promotie van de N-Gage 'flash-mobs' de straat op. Er komt begin volgend jaar een tour van vier populaire bands langs vijftien universiteiten. De studenten mogen evenals de Europese gamers strijden om een finaleplaats voor 2004 Nokia Sugar Bowl National Championship Game.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandAfdelingsmanager Bestuur en Communicatie
Gemeente HaarlemManager Corporate Communicatie
ROC van Amsterdam - FlevolandEen analist schat tegenover Reuters het marketingbudget op 150 miljoen euro. Nokia laat zich niet uit over het marketingbudget. Wel zegt een woordvoerder te verwachten dat er in 2004 ‘enkele miljoenen’ N-Gage spelcomputers over de toonbank zullen gaan.
Net nu Nokia de N-Gage lanceert, geeft concurrent Nintendo (voor het eerst in veertig jaar) een winstwaarschuwing af.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid