Merkwaarde niet eenduidig te meten
Het is net als met onroerend goed: wat bepaalt de waarde van een huis of kantoor? De ene koper kijkt vooral naar de tuin, de zonligging en het gemak, de ander naar bouwconstructie, vierkante meters en mogelijk burengerucht. En die factoren bepalen de prijs die ze voor het huis willen neerleggen. Wellicht dat ze allebei het huis willen kopen, maar er is weinig kans dat de prijzen die ze maximaal willen betalen, dan ook gelijk zijn. Het gaat in bijna alle markten nou eenmaal om heterogene kopers met uiteenlopende wensen.
Daar komt nog iets bij: bij merkwaardering maakt het uit of je meet onder merktrouwe, merkzappende of merkonwetende consumenten. Andere observaties: de waarde van een merk zit hem in de mate van het (toekomstig) gebruik ervan, merkinvesteringen dragen zelden of nooit 1-op-1 bij aan merkwaarde, en hoe sterker het merk, des te steviger de positie van de aanbieder van dat merk.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta<#FONT SIZE=1>Bron: Marketingjournal/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid