Overslaan en naar de inhoud gaan

Muziekverkoop in neerwaartse spiraal

Aan de neergang van de muziekindustrie lijkt maar geen einde te komen. Uit cijfers van de internationale branchevereniging van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De totale omzet bedroeg 12,7 miljard dollar, 10,9 procent minder dan in de eerste zes maanden van 2002. Volgens IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) is de daling voor een groot deel te wijten aan het illegaal kopiëren via internet en andere vormen van piraterij. Een fors toegenomen aantal initiatieven van de muziekindustrie om zelf internetmuziek via abonnementen te verspreiden, kon daar niet tegen op.

related partner content for mobile comes here

De grootste achteruitgang was te zien in grote markten als de Verenigde Staten, Japan, Duitsland en Frankrijk. Soms zijn illegale kopieën van in deze landen meer aanwezig dan legale cd's, aldus de branchevereniging.

De muziekindustrie weet nog wel groei te bereiken met de verkoop van muziek-dvd's. Deze omzet nam wereldwijd met 55 procent toe en maakt nu meer dan 5 procent uit van de totale muziekverkoop.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in