Vuurwerkcampagne verdwijnt door bezuinigingen


Dat heeft communicatie manager Cees Meijer van de organisatie gezegd. Voor de komende twee campagnes wordt er nog subsidie beschikbaar gesteld. Vanaf de jaarwisseling 2005/2006 moet Nederland het waarschijnlijk zonder campagne stellen, aldus Meijer.
De campagnes vielen aanvankelijk op door hun confronterende karakter met mensen die ledematen hadden verloren of littekens toonden door ongevallen met vuurwerk (‘Je bent een rund…’). De laatste jaren was dat wat minder.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSConsument en veiligheid was de afgelopen drie jaar verantwoordelijk voor de spotjes die daarvoor door de stichting Ideële Reclame (SIRE) werden gedaan. Elk jaar kost dat ongeveer 1,5 miljoen euro. Daarvan betaalt het Rijk circa 300.000 euro, de rest komt (voornamelijk in natura) van het bedrijfsleven en andere instellingen. Als de rijkssteun wegvalt, zal ook de rest van de steun verdwijnen, verwacht Meijer. Volgens hem vindt de overheid dat de vuurwerkbranche de campagne moet financieren (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid