Overslaan en naar de inhoud gaan

Vuurwerkcampagne verdwijnt door bezuinigingen

De befaamde jaarlijkse vuurwerkcampagne van de stichting Consument en Veiligheid verdwijnt over twee jaar, omdat het Rijk stopt met de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft communicatie manager Cees Meijer van de organisatie gezegd. Voor de komende twee campagnes wordt er nog subsidie beschikbaar gesteld. Vanaf de jaarwisseling 2005/2006 moet Nederland het waarschijnlijk zonder campagne stellen, aldus Meijer.

related partner content for mobile comes here

De campagnes vielen aanvankelijk op door hun confronterende karakter met mensen die ledematen hadden verloren of littekens toonden door ongevallen met vuurwerk (‘Je bent een rund…’). De laatste jaren was dat wat minder.

Consument en veiligheid was de afgelopen drie jaar verantwoordelijk voor de spotjes die daarvoor door de stichting Ideële Reclame (SIRE) werden gedaan. Elk jaar kost dat ongeveer 1,5 miljoen euro. Daarvan betaalt het Rijk circa 300.000 euro, de rest komt (voornamelijk in natura) van het bedrijfsleven en andere instellingen. Als de rijkssteun wegvalt, zal ook de rest van de steun verdwijnen, verwacht Meijer. Volgens hem vindt de overheid dat de vuurwerkbranche de campagne moet financieren (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in