Overslaan en naar de inhoud gaan

A-merk duurst bij AH en Super de Boer

Supermarktklanten met een voorkeur voor A-merkartikelen zijn het duurst uit bij Super de Boer en Albert Heijn. Het prijsverschil met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een vergelijking van consultant IPLC, opgetekend door De Telegraaf. Ook voor huismerken betaalt de consument bij Albert Heijn en Super de Boer beduidend meer dan bij Nettorama of Aldi. Het prijsverschil is dan, met gemiddeld 39 procent, nog veel groter, meent de consultant.

related partner content for mobile comes here

IPLC (International Private Label Consult) uit Vught stelde een boodschappenlijstje samen met 47 A-merkartikelen. Die kocht de consultant vervolgens bij Albert Heijn, Nettorama, Edah, Super de Boer en Dirk van den Broek. Dezelfde 47 artikelen kocht IPLC ook van de huismerken van de verschillende supermarktketens en bij de Aldi (dat geen A-merken verkoopt).

Uit een prijsvergelijking blijkt volgens IPLC dat consumenten het duurste uit zijn bij Super de Boer en Albert Heijn. ‘Bij Super De Boer gaf de kassabon een totaalbedrag aan van 98,79 euro en bij AH een bedrag van 98,73 euro’, aldus consultant Koen de Jong tegen de krant.

Het goedkoopst zijn de A-merken volgens De Jong bij Nettorama: dezelfde 47 artikelen kostten daar 81,42 euro, ruim 17 procent minder dan bij Super de Boer en Albert Heijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in