A-merk duurst bij AH en Super de Boer


Dat blijkt uit een vergelijking van consultant IPLC, opgetekend door De Telegraaf. Ook voor huismerken betaalt de consument bij Albert Heijn en Super de Boer beduidend meer dan bij Nettorama of Aldi. Het prijsverschil is dan, met gemiddeld 39 procent, nog veel groter, meent de consultant.
IPLC (International Private Label Consult) uit Vught stelde een boodschappenlijstje samen met 47 A-merkartikelen. Die kocht de consultant vervolgens bij Albert Heijn, Nettorama, Edah, Super de Boer en Dirk van den Broek. Dezelfde 47 artikelen kocht IPLC ook van de huismerken van de verschillende supermarktketens en bij de Aldi (dat geen A-merken verkoopt).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit een prijsvergelijking blijkt volgens IPLC dat consumenten het duurste uit zijn bij Super de Boer en Albert Heijn. ‘Bij Super De Boer gaf de kassabon een totaalbedrag aan van 98,79 euro en bij AH een bedrag van 98,73 euro’, aldus consultant Koen de Jong tegen de krant.
Het goedkoopst zijn de A-merken volgens De Jong bij Nettorama: dezelfde 47 artikelen kostten daar 81,42 euro, ruim 17 procent minder dan bij Super de Boer en Albert Heijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid