'Reclame misleidend'
Reclame wordt gezien als misleidende informatie, het draagt bij aan prijsverhogingen en bovendien is er volgens de ondervraagden te veel reclame in Nederland. Reclame over casino 's en kinderreclame (tot 6 jaar) zouden verboden moeten worden, vindt het merendeel van de geënquêteerden. Telemarketing en reclame via sms, e-mail en internet worden als zeer irritant ervaren.
Het onderzoek werd vijf jaar geleden ook uitgevoerd en in vergelijking daarmee zijn er een paar duidelijke verschillen. Zo scoort de stelling dat reclame een prijsverhogend effect heeft, twee keer zoveel punten als vijf jaar geleden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOpmerkelijk is dat de geënquêteerden het niet eens zijn met de stelling 'reclame overdrijft, maar liegt niet'. De conclusie van Adformatie: reclame wordt als 'jokkend' ervaren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid