Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Aldi-effect

Of het nu de economische recessie is of een fundamentele verschuiving in het menselijk gedrag : feit is dat de discountrage wild om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De consument lijkt helemaal in de ban van de goedkope, merkloze producten: alleen al in het afgelopen jaar steeg het marktaandeel van no-name artikelen met zo’n tien procent naar dertig procent. En dit is volgens deskundigen geen voorbijgaande trend. ‘Wie zich deze houding eenmaal heeft eigen gemaakt, zal hem niet meer veranderen’, aldus Lothar Leonhard, directeur van de Duitse tak van Ogilvy & Mather.

related partner content for mobile comes here

Slecht nieuws dus voor de gerenommeerde merken. Tenzij ze de les van Madonna ter harte nemen: jezelf steeds opnieuw uitvinden. Want voor de hedendaagse consument is niets saaier dan voorspelbaarheid en continuïteit. Dus moet er voortdurend worden ingespeeld op nieuwe impulsen. Bijvoorbeeld zoals Puma dat doet, niet toevallig een favoriet van ’s werelds meest bekende popicoon. Vanuit de gedachte dat sportkleding en -schoenen vooral ook buiten de tennisbaan en het voetbalveld bestaansrecht hebben, slaagde de nogal in de versukkeling geraakte fabrikant erin om binnen enkele jaren uit te groeien tot toonaangevend lifestylemerk. Puma’s omzet steeg in 2002 met 50 procent en de winst werd meer dan verdubbeld. Dat zijn cijfers waar zelfs Aldi even stil van wordt.

< SIZE=1>Bron: Wirtschaftswoche<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in