Overslaan en naar de inhoud gaan

Think global, act local

De wereld wordt steeds kleiner, maar betekent dat ook dat de wereldburgers meer op elkaar gaan lijken? Ja en nee, zegt Nick Chiarelli van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Roper ASW peilt elk jaar de Mood of the world, en doet dat aan de hand van een lijst met vijftien Global Concerns. Uit de laatste gegevens blijkt dat inwoners van landen over de hele wereld enerzijds dichter naar elkaar toe schuiven, vooral dankzij de toegenomen communicatiemogelijkheden via internet, kabel en satellieten, maar dat anderzijds duidelijke culturele verschillen blijven bestaan.

related partner content for mobile comes here

Wereldwijd gedeelde waarden zijn onder andere het gezin, gezondheid, eerlijkheid en een gevoel van eigenwaarde, terwijl zaken als religie (in Amerika en in ontwikkelingslanden heel belangrijk) en vrijheid (Amerika en de Westerse wereld) verschillend gewaardeerd worden. Ook over onderwerpen als milieu (hoog op de agenda in China, India en West-Europa) en sociale stabiliteit (prioriteit in Egypte, Rusland, Saoedi-Arabië en China) wordt niet overal gelijk gedacht. Maar toch, ondanks al deze vaak aanzienlijke verschillen, worden we allemaal, waar we ook wonen, sterk beïnvloed door de waarden en normen van anderen. Vandaar dat Chiarelli marketeers aanraadt om de overeenkomsten te signaleren en er rekening mee te houden, maar tegelijkertijd ook de verschillen te honoreren. Inderdaad: ‘Think global, act local’.

< SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in