Think global, act local
Roper ASW peilt elk jaar de Mood of the world, en doet dat aan de hand van een lijst met vijftien Global Concerns. Uit de laatste gegevens blijkt dat inwoners van landen over de hele wereld enerzijds dichter naar elkaar toe schuiven, vooral dankzij de toegenomen communicatiemogelijkheden via internet, kabel en satellieten, maar dat anderzijds duidelijke culturele verschillen blijven bestaan.
Wereldwijd gedeelde waarden zijn onder andere het gezin, gezondheid, eerlijkheid en een gevoel van eigenwaarde, terwijl zaken als religie (in Amerika en in ontwikkelingslanden heel belangrijk) en vrijheid (Amerika en de Westerse wereld) verschillend gewaardeerd worden. Ook over onderwerpen als milieu (hoog op de agenda in China, India en West-Europa) en sociale stabiliteit (prioriteit in Egypte, Rusland, Saoedi-Arabië en China) wordt niet overal gelijk gedacht. Maar toch, ondanks al deze vaak aanzienlijke verschillen, worden we allemaal, waar we ook wonen, sterk beïnvloed door de waarden en normen van anderen. Vandaar dat Chiarelli marketeers aanraadt om de overeenkomsten te signaleren en er rekening mee te houden, maar tegelijkertijd ook de verschillen te honoreren. Inderdaad: ‘Think global, act local’.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta<#FONT SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid