Overslaan en naar de inhoud gaan

Cosmetica krijgt concurrentie van food

Schoonheid was tot nu toe voornamelijk het domein van cosmeticafabrikanten. Zij hebben echter concurrentie te duchten van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een gezonde huid was tot voor kort vooral het terrein van de cosmetica-industrie. Maar steeds meer springen innovaties uit de voedingsmiddelenindustrie in op schoonheidstrends in combinatie met gemakstrends. De buitenkant van het lichaam is immers een reflectie van hoe het is gesteld met de binnenkant.

related partner content for mobile comes here

Datamonitor signaleert ‘skingestibles’; voedingssupplementen en –producten die schoonheidsbeloften doen, zoals drankjes waar schoonheidsingredienten als aloe en collageen in zitten. Aangezien de link tussen schoonheid en gezondheid steeds nadrukkelijker wordt, groeien de kansen voor voedingsmiddelenfabrikanten om producten te ontwikkelen die een gezond lichaam en mooi uiterlijk stimuleren. Zo lanceerde de Britse supermarktketen Tesco dit jaar het eerste cholesterolverlagende kaasproduct, ‘A Healty Alternative To Cheese’. Het product is gemaakt van melk waaruit alle vet verwijderd is en vervangen door een plantaardige olie.

Een andere trend is on-the-go consumptie. Consumenten zijn steeds meer tijd kwijt met forenzen en willen hun tijd graag zo efficiënt mogelijk besteden. De vraag naar verpakkingen en voedingsmiddelen die onderweg genuttigd kunnen worden stijgt.

Ook hier liggen allerlei kansen voor producenten van verpakte goederen, aldus Datamonitor. Zij moeten inspelen op de vraag naar gemak en mobiliteit en dat liefst in combinatie met de vraag om een gezonde levensstijl en een fraai uiterlijk. De categorie-grenzen zijn al danig aan het verschuiven; aan innovatie en partnerships valt dus niet te ontkomen, zo waarschuwt het onderzoeksbureau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in