Unilever Bestfoods wint MarketResponse Intelligence Award
De jury, onder leiding van Prof. Dr. W.F. van Raaij, maakte de winnaar bekend op de MarketResponse relatie dag waar de resultaten van het jaarlijkse consumenten-onderzoek “Zicht Op Nederland 2004” werden gepresenteerd.
Unilever Bestfoods is als winnaar naar voren gekomen uit een groep van 6 genomineerden: ABN-AMRO, Amicon, Laurus, Securicor en Wehkamp. Bij de toekenning van de Intelligence Award kijkt de jury naar een zevental criteria die van belang zijn voor bedrijven bij de uitvoering van hun marketing- en communicatiebeleid: Informatie, Implementatie, Integratie, Inzicht, Inspiratie, Ideeën genererend en Innovatie.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Volgens de jury scoorden alle genomineerden hoog op deze criteria. Unilever Bestfoods kent een lange traditie van consumentenkennis en onderzoek, maar heeft zich op dit terrein vernieuwd, aldus het juryrapport. Nadat lange tijd de aandacht volledig was uitgegaan naar merkondersteuning, is door vernieuwend marktonderzoek (Customer Market Insight), zowel kwalitatief als kwantitatief, en snelle uitwisseling van informatie binnen de organisatie, de consument veel sneller in het vizier en in het beleid.
De MarketResponse Intelligence Award is volgens de jury des te meer verdiend omdat Unilever deze stap in een recessieperiode heeft durven zetten en daarmee sterke heersende tradities heeft getrotseerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid