Overslaan en naar de inhoud gaan

DDMA hekelt uitspraken Thuiswinkel.org

De DDMA noemt de uitspraken van Wijnand Jongen, directeur van de Thuiswinkel.org, in Adformatie over het terugtrekken van de associatie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jongen suggereert in Adformatie van 9 oktober dat de DDMA zich heeft teruggetrokken omdat ze spam wil gedogen. De uitspraak komt het imago van de DDMA en de gehele dm-sector niet ten goede, schrijft de brancheorganisatie in een vrijdag rondgestuurde nieuwsbrief. De DDMA legt uit dat ze zich heeft teruggetrokken, omdat ze ernstig bezwaar heeft tegen het in het overleg gedane voorstel om een zogenoemd 'derdenverstrekking'-artikel op te nemen. Dit artikel bepaalt dat 'het verstrekken van e-mailadressen aan derden alleen is toegestaan als vooraf duidelijk is wie deze derden zijn'.

related partner content for mobile comes here

Dit voorstel is afkomstig van Thuiswinkel.org, die van mening is dat spam met een dergelijk artikel effectief kan worden tegen gegaan. Volgens de DDMA overzien Jongen en de zijnen niet welke ongewenste gevolgen voor de dm-industrie en het publiek dit voorstel heeft. ‘Want het is evident dat spam allerminst wordt bemoeilijkt door het verstrekken van e-mailadressen aan derden aan banden te leggen’, aldus de DDMA. Wel is het zo dat het voorgestelde artikel het normale zakendoen tussen bonafide dm-aanbieders en dm-gebruikers bemoeilijkt.

De DDMA wil in de zelfregulerende code opnemen dat de adressen via opt-in worden verkregen en dat duidelijk is dat de adressen aanbiedingen en informatie van derden zullen ontvangen. Ook wil ze dat bij iedere mail duidelijk wordt vermeld hoe het adres is verkregen, dat bij iedere mail een retouradres actief is en dat bij iedere mail een afmeldmogelijkheid wordt gegeven die onmiddellijk en afdoende werkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in