Overslaan en naar de inhoud gaan

FNV: 'Laat Albert Heijn weer Albert Heijn zijn'

In een tv-commercial, prime-time uitgezonden op dinsdagavond op Nederland 1, stelde de FNV de arbeidsomstandigheden bij Albert Heijn aan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

FNV Bondgenoten spreekt zich uit tegen de werkomstandigheden van de distributiemedewerkers van Albert Heijn. De helft van deze distributiemedewerkers heeft geen vast contract.

related partner content for mobile comes here

Het is voor het eerst dat er in een Ster-blok een Ster-adverteerder rechtstreeks wordt aangesproken op zijn sociale beleid.

Jan Kuitenbrouwer is adviseur van FNV Bondgenoten en werkte mee aan de commercial met zijn bedrijf De Taalkliniek. Kuitenbrouwer: 'Albert Heijn is iets te ver doorgeschoten in het veramerikaniseren van de arbeidsvoorwaarden. Albert Heijn Jr. had meer met boodschappen doen dan met koersen en overnames en liet een beeld plaatsen bij het hoofdkantoor met de tekst: 'Opdat wij nooit vergeten voor wie we werken.' De FNV heeft hier een beeld naast geplaatst met de tekst: 'Op dat wij nooit vergeten MET wie we werken.'

'Hiermee wil FNV Albert Heijn bewegen tot het verbeteren van de arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden van de flexmedewerkers.'

In een reactie aan Adformatie laat woordvoerster van Albert Heijn, Dagna Hoogkamer, weten dat Albert Heijn met verbazing kennis heeft genomen van de televisiespot van FNV Bondgenoten waarin de betrokkenheid van Albert Heijn bij hun medewerkers in twijfel getrokken wordt.

Hoogkamer: 'Verbazing omdat we sinds september 2012 met FNV Bondgenoten om tafel zitten om te komen tot een goede CAO voor onze zeer gewaardeerde distributiemedewerkers. Een CAO waarvoor wij in woord en daad respect en waardering tonen voor al onze distributiemedewerkers: zowel voor onze vaste medewerkers als voor onze uitzendkrachten. Een paar elementen uit deze CAO: we geven onze medewerkers baanzekerheid voor meerdere jaren. En we bieden medewerkers een meer dan marktconforme loonstijging van 3,5% in 2 jaar, die ook geldt voor al onze uitzendkrachten.

CNV Dienstenbond gaat akkoord met ons bod maar FNV Bondgenoten heeft ons vorige week dinsdag een ultimatum overhandigd waarvoor wij t/m 13 maart de tijd hebben gegeven om te reageren. We zijn verbaasd dat FNV Bondgenoten vóór het aflopen van hun eigen ultimatum een dergelijke televisiespot heeft gemaakt.'

Hieronder de betreffende commercial:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in