Overslaan en naar de inhoud gaan

PUR-hype?

Polyethuraan is overal: in matrassen, coatings, kleding, kit en ook in schuim. En rond dat schuim voltrekt zich nu iets wat alles in zich…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Polyethuraan is overal: in matrassen, coatings, kleding, kit en ook in schuim. En rond dat schuim voltrekt zich nu iets wat alles in zich heeft om een hype te worden: gezondheidsklachten! Inmiddels is er een heus in het leven geroepen, en roepen artsen op een verbod van PUR-schuim. En .

related partner content for mobile comes here

Een interessante communicatievraag: hoe hier op te reageren? Mij lijkt het het meest logisch om te wijzen dat polyethuraan zo breed in onze omgeving aanwezig is, dat als de stof schadelijk zou zijn, dit al tot veel meer klachten had moeten leiden. Dat vanzelfsprekend onderzoek nodig is naar de oorzaak van de klachten, maar dat nu een verbod een te snelle en voorbarige daad zou zijn.

Ik ben benieuwd hoe deze hype zich verder ontwikkelt. En of hier de complottheorie niet op kan worden toegepast: het zou de kwijnende bouwsector niet slecht uitkomen wanneer PUR het nieuwe asbest zou worden, zoals op Twitter al wordt gesuggereerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in