Nederlandse mobiele markt daalt
Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat de omzet van de mobiele industrie voor het tweede jaar op rij is gedaald, in 2012 met 3,8 procent. Dit was vooral het gevolg van de lagere tarieven naar aanleiding van wetgeving. De onderzoekers verwachten voor 2013 wederom een daling van 2 tot 3 procent door de economische omstandigheden, aangescherpte wetgeving vanuit en de verdere opkomst van diensten als WhatsApp.
Telecompaper laat zien dat van de drie grote mobiele providers Vodafone beter presteert dan de markt. Het merk zag de jaarlijkse service omzet dalen met 1,7 procent. Lees in Adformatie 6 die aankomende vrijdag verschijnt meer over de marketingstrategie van Vodafone in een interview met Eva Ruiz, head of brand & marcom. T-Mobile zag een daling van 4,6 procent en KPN 6,3.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den Haag
Het totaal aantal klanten steeg in 2012 met een procent tot 21,2 miljoen. De mobiele penetratie is hiermee 126,4 procent. De marktaandelen zijn als volgt verdeeld:
- KPN: 47%
- Vodafone: 29%
- T-Mobile: 25%
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid