Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse mobiele markt daalt

De Nederlandse mobiele industrie heeft de omzet uit diensten in 2012 zien dalen tot 5,8 miljard. De groei in dataverkeer compenseert de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat de omzet van de mobiele industrie voor het tweede jaar op rij is gedaald, in 2012 met 3,8 procent. Dit was vooral het gevolg van de lagere tarieven naar aanleiding van wetgeving. De onderzoekers verwachten voor 2013 wederom een daling van 2 tot 3 procent door de economische omstandigheden, aangescherpte wetgeving vanuit en de verdere opkomst van diensten als WhatsApp.

related partner content for mobile comes here

Telecompaper laat zien dat van de drie grote mobiele providers Vodafone beter presteert dan de markt. Het merk zag de jaarlijkse service omzet dalen met 1,7 procent. Lees in Adformatie 6 die aankomende vrijdag verschijnt meer over de marketingstrategie van Vodafone in een interview met Eva Ruiz, head of brand & marcom. T-Mobile zag een daling van 4,6 procent en KPN 6,3.

Het totaal aantal klanten steeg in 2012 met een procent tot 21,2 miljoen. De mobiele penetratie is hiermee 126,4 procent. De marktaandelen zijn als volgt verdeeld:
- KPN: 47%
- Vodafone: 29%
- T-Mobile: 25%

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in