Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatiebureaus tonen weinig visie en missie

Communicatiebureaus profileren zich weinig met hun missie en visie op het vak. Dat stellen drie merkexperts die voor tijdschrift…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wiemer Snijders van Idephix Merkingenieurs, Onno Maathuis van de Positioneerders en Rik Riezebos van EURIB/ European Institute for Brand management onderzochten de websites van grotere bureaus met een breed dienstenaanbod. Ze bekeken hoe de branche zich in den brede en de bureaus zich individueel profileren.

related partner content for mobile comes here

‘Er zijn relatief weinig drijfveren en al helemaal weinig zichtbare missies te vinden', aldus Onno Maathuis van de Positioneerders ‘Alleen af en toe een opmerking over werkplezier of een informele sfeer waarin hard wordt gewerkt. Dat is opvallend omdat men hier bij klanten juist veel mee bezig is.’

Rik Riezebos van Eurib mist in veel gevallen een visie op communicatie.‘Het blijft zo instrumenteel. Slechts door kleine speldenprikjes wordt me duidelijk gemaakt wat de strategische waarde van communicatie is. Jammer dat de meeste bureaus de potentiële klanten en wat communicatie structureel voor hen kan betekenen niet serieus nemen.’

Wiemer Snijders. ‘Al die bureaus hebben het over hetzelfde en zijn veelal in dezelfde sectoren actief. Ze zijn bijna allemaal bezig met termen als engagement, conversatie en met sociale media.’

In het maartnummer van leest u een uitgebreid verslag van de bevindingen van de drie positioneringsdeskundigen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in