Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma staat nog steeds achter aankoop SBS

Dick Molman, CEO van Sanoma Media (voor twee derde eigenaar van SBS), is niet tevreden over de performance van zender.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt hij in een interview met Adformatie. (Editie 5, verschijnt a.s. vrijdag.)

related partner content for mobile comes here

Molman zegt in het interview: 'De advertentiemarkt is ingezakt en dat hadden we niet voorzien. En we zijn nog niet tevreden over de performance van – vooral – de zender SBS6.' Toch zegt Molman nog steeds volledig achter de aankoop te staan. 'Het pad is hetzelfde.'

SBS komt slechter uit de startblokken dan Sanoma Media had gedacht, maar volgens Molman wordt er hard aan herstel gewerkt: 'De daling is er nu wel uit, maar we zijn er nog niet. We hebben een lange weg te gaan.’

Molman sluit de mogelijkheid dat de financiers van de overname de zenuwen krijgen, volledig uit. Molman: 'Als wij goed uitleggen wat we doen, dan ontstaan er geen vragen. Het lek komt boven. Dat meen ik oprecht. De rest is barpraat.'

Woensdag zei Molman in NRC Handelsblad dat Sanoma te veel heeft betaald voor SBS, als de prestaties van de tv-zenders niet verbeteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in