Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips op koers voor groene doelen

Philips zegt op schema te liggen voor het behalen van de zelf opgelegde groene doelen voor 2015.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo blijkt uit het maandag gepubliceerde van het bedrijf.

related partner content for mobile comes here

Het elektronicabedrijf haalt inmiddels 45 procent van de omzet uit 'groene' producten. Dat zijn producten die tenminste 10 procent beter presteren dan vergelijkbare producten op het gebied van duurzaamheid. In 2015 wil het bedrijf de helft van de omzet hieruit halen.

In 2012 investeerde het bedrijf 569 miljoen euro in 'groene innovaties', waarmee het bedrijf op schema ligt voor een totaalbedrag van 2 miljard in 2015. In 2010 passeerde Philips de grens van 1 miljard. Vooral de lichtdivisie droeg hieraan bij, omdat alle investeringen in de relatief energiezuinige ledverlichting hiertoe worden gerekend.

De divisie die consumentenproducten maakt, is bezig met het uitbannen voor giftige stoffen zoals het brandvertragende pvc en broom. Vorig jaar waren voor het eerst alle espressomachines van Philips vrij van deze gifstoffen. Bij de medische tak mikt het concern vooral op het reduceren van energieconsumptie van medische apparatuur.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in