Overslaan en naar de inhoud gaan

Recordomzet JCDecaux

JCDecaux SA, internationale exploitant van outdoor reclame, publiceerde gisteren de omzetcijfers voor 2012.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2012 zag JCDecaux de wereldwijde jaaromzet met 6,5 procent stijgen tot 2.622,8 miljoen euro. De organische omzet steeg met 1,5 procent. De bedrijfsmarge steeg met 3,5 procent tot 602,2 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen daalde met 2,7 procent tot 316,4 miljoen euro en het nettoresultaat van het groepsaandeel daalde met 2,4 procent tot 207,3 miljoen euro. De beschikbare kasstroom steeg met 15 procent tot 322,7 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Jean-Charles Decaux, voorzitter van de raad van bestuur en mede-ceo van JCDecaux over de resultaten van 2012: 'Ondanks de recessie in Europa in 2012, is JCDecaux erin geslaagd een recordomzet en een recordbedrijfsmarge te boeken met een uiterst sterke vrije kasstroom. Onze aanwezigheid in snelgroeiende landen wordt steeds sterker. De sterke vrije kasstroom die we hebben gegenereerd, liet JCDecaux toe om te investeren in toekomstige groei en tegelijkertijd de schuldpositie van het bedrijf volledig omlaag te brengen. Deze financiële flexibiliteit stelt ons in staat om ons bedrijf door organische groei en waarde creërende acquisities verder te ontwikkelen. Daarnaast gaan we aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders in mei een dividend voorstellen van 44 eurocent per aandeel.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in