Fairtrade vraagt met fictief uitzendbureau voor kinderen aandacht voor kinderarbeid
Fairtrade Nederland vraagt met een campagne rondom het fictieve uitzendbureau Kidsworks aandacht voor kinderarbeid in de katoenteelt. Kidsworks helpt zogenaamd kinderen vanaf zeven jaar aan een baan om de krapte op de arbeidsmarkt te beteugelen. De campagne is ontwikkeld door Kumpany en Hagens PR en mede mogelijk gemaakt door Yumeko en Nationale Postcode Loterij.
Kinderarbeid als ver-van-mijn-bed-show
De campagne omvat onder andere billboards met ludieke teksten langs snelwegen. Fairtrade voert ook campagne op de radio, digitale media en andere kanalen. Met teksten als 'work hard, play later' en 'kinderhanden maken licht werk' wil Fairtrade Nederlanders bewust maken van de impact van kinderarbeid. Want, zo stelt de organisatie op basis van eigen onderzoek, twee derde van de Nederlanders zou zich schamen als kinderarbeid hier zou plaatsvinden. Maar waarom schamen we ons dan niet voor kinderarbeid in andere landen?
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamDe campagne moet 'op een toegankelijke manier bewustwording' creëren voor katoenboeren en hun kinderen om kinderarbeid in de katoenteelt tegen te gaan.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid