Overslaan en naar de inhoud gaan

Fairtrade vraagt met fictief uitzendbureau voor kinderen aandacht voor kinderarbeid

De Kidsworks-campagne speelt in op de krapte op de arbeidsmarkt en zet vervolgens kinderarbeid in de katoenteelt centraal.
Fairtrade nederland
Een campagne-uiting
© Afbeelding: Fairtrade Nederland
Fairtrade nederland
Een campagne-uiting
© Afbeelding: Fairtrade Nederland

Fairtrade Nederland vraagt met een campagne rondom het fictieve uitzendbureau Kidsworks aandacht voor kinderarbeid in de katoenteelt. Kidsworks helpt zogenaamd kinderen vanaf zeven jaar aan een baan om de krapte op de arbeidsmarkt te beteugelen. De campagne is ontwikkeld door Kumpany en Hagens PR en mede mogelijk gemaakt door Yumeko en Nationale Postcode Loterij.

related partner content for mobile comes here
Afbeelding: Fairtrade
Een campagne-uiting Afbeelding: Fairtrade

Kinderarbeid als ver-van-mijn-bed-show

De campagne omvat onder andere billboards met ludieke teksten langs snelwegen. Fairtrade voert ook campagne op de radio, digitale media en andere kanalen. Met teksten als 'work hard, play later' en 'kinderhanden maken licht werk' wil Fairtrade Nederlanders bewust maken van de impact van kinderarbeid. Want, zo stelt de organisatie op basis van eigen onderzoek, twee derde van de Nederlanders zou zich schamen als kinderarbeid hier zou plaatsvinden. Maar waarom schamen we ons dan niet voor kinderarbeid in andere landen?

De campagne moet 'op een toegankelijke manier bewustwording' creëren voor katoenboeren en hun kinderen om kinderarbeid in de katoenteelt tegen te gaan. 

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in