Overslaan en naar de inhoud gaan

BVA lanceert Gids voor Duurzaamheidsclaims

De bond: ‘We willen marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid.’
Purpose-awareness onder marketeers groeit
Purpose-awareness onder marketeers groeit
© Shutterstock
Purpose-awareness onder marketeers groeit
Purpose-awareness onder marketeers groeit
© Shutterstock

BVA lanceert de ‘Gids voor Duurzaamheidsclaims’: ‘Met bijbehorende Checklist.’ De Bond van Adverteerders (BVA) zegt met deze gids marketeers en hun bureaus te willen ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid.

related partner content for mobile comes here

BVA zegt in een toelichting dat de gids aansluit bij de visie van BVA dat merken een belangrijke rol kunnen spelen om positieve gedragsverandering en duurzame keuzen te stimuleren bij de consument. Henriette van Swinderen, directeur BVA: ‘Merken kunnen en willen steeds vaker bijdragen aan duurzaam gedrag en daarover communiceren. Maar tot nu toe waren de regels niet altijd duidelijk waardoor adverteerders terughoudend werden. Deze gids die de huidige regelgeving toelicht en praktische voorbeelden geeft, is dan ook bedoeld om duidelijkheid te geven over wat wel en niet kan. Zo weten adverteerders op welke manier zij hun duurzaamheidsreclame moeten onderbouwen en kunnen consumenten vertrouwen op de reclame die zij te zien krijgen.

De genoemde checklist is voor iedereen toegankelijk en hier te downloaden. De hele gids is alleen te downloaden voor BVA-leden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in