Facebook fan lang niet altijd klant
Nog niet de helft (45 pct) van de Facebook fans van supermarkten doet hun dagelijkse boodschappen bij het betreffende merk.
Bij Albert Heijn is 50 procent van de facebook-likers ook klant in de winkel.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaBij Lidl is dit een kleine 40 procent.
Tegelijkertijd zijn er veel winkelklanten die nog geen fan zijn van het merk op Facebook zijn. Gemiddeld is slechts 20 procent van de vaste klanten die Facebook gebruiken ook fan op Facebook.
Bij Albert Heijn is dat slechts 10 procent.
Lidl scoort een stuk beter met 33 procent.
Dit blijkt uit de nieuwe GfK Facebook Fan Monitor die inzicht geeft in de samenstelling van de Facebook Fanbase van merken en die in samenwerking met social media bureau Jalt is ontwikkeld.
GfK en Jalt hebben de GfK Facebook Fan Monitor op 7 februari tijdens het Marketing Insights Event (MIE) geïntroduceerd. De presentatie daarvan is hier te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid