Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook fan lang niet altijd klant

Slechts 50 procent van de mensen die Albert Heijn ‘liken’ op Facebook, doen er ook de boodschappen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog niet de helft (45 pct) van de Facebook fans van supermarkten doet hun dagelijkse boodschappen bij het betreffende merk.

related partner content for mobile comes here

Bij Albert Heijn is 50 procent van de facebook-likers ook klant in de winkel.

Bij Lidl is dit een kleine 40 procent.

Tegelijkertijd zijn er veel winkelklanten die nog geen fan zijn van het merk op Facebook zijn. Gemiddeld is slechts 20 procent van de vaste klanten die Facebook gebruiken ook fan op Facebook.

Bij Albert Heijn is dat slechts 10 procent.

Lidl scoort een stuk beter met 33 procent.

Dit blijkt uit de nieuwe GfK Facebook Fan Monitor die inzicht geeft in de samenstelling van de Facebook Fanbase van merken en die in samenwerking met social media bureau Jalt is ontwikkeld.

GfK en Jalt hebben de GfK Facebook Fan Monitor op 7 februari tijdens het Marketing Insights Event (MIE) geïntroduceerd. De presentatie daarvan is te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in