Overslaan en naar de inhoud gaan

Cookie Art verdrijft online reclame

Cookies die ingezet worden om grafische kunst te laten zien in plaats van ongewenste banners. Daarmee komt schilder Jacques Gregoire.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jacques Gregoire schilderde acht doeken op het formaat van reclamebanners die op veel websites te zien zijn. Door een cookie van zijn actiesite te downloaden, zijn er in plaats van reclames kunstwerken te zien.

related partner content for mobile comes here

De schilder realiseerde zijn ‘Cookie Art’- experiment samen met Being There, exPRtease en Burst.

Wilbert Leering, samen met Pieter Scheltema bij Being There verantwoordelijk voor de creatie, legt uit hoe het werkt: ‘ de cookie en zie kunst verschijnen in banners, en je wordt niet meer achtervolgd door die broek die je bekeek bij Zalando of die Nikes die je checkte bij Freshcotton of die stedentrip bij D-reizen.’

Door het downloaden van Gregoire’s cookie zorg je er voor dat er een ander soort advertentie meedingt naar de plek van de banner op de website die je bezoekt. In plaats van een schoenenboer of telefoonmaatschappij, dingt de cookie van Gregoire mee naar de advertentieruimte.

Het experiment is karakteristiek voor Gregoire, die nieuwe technieken niet schuwt maar juist graag koppelt aan bestaande technieken. Voor Cookie Art combineerde hij onder meer klassieke aquareltechnieken met schetstechnieken op de iPad.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in