Overslaan en naar de inhoud gaan

Smakeloos Samsung gaat nat met PR-blunder Icebucket

"Stop Samsung, Just Stop. Stay classy".
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

The Icebucket Challenge is de meest virale charitatieve campagne ooit, en het kon niet uitblijven, ook merken springen in op deze campagne voor de ziekte ALS. Samsung hreeft zich daarbij niet van zijn beste kant laten zien.

related partner content for mobile comes here

Het liet zijn  waterdichte Samsung S5 ook de challenge aangegaan, en nomineerde direct de iPhone, HTC One en Nokia Lumia 930 om hetzelfde te doen. De Sony Xperia z2 is overgeslagen, waarschijnlijk omdat dit toestel ook waterdicht is.  

Niet iedereen is te spreken over deze actie van Samsung. Veel consumenten vinden dat het Zuid Koreaanse merk deze goededoelenactie misbruikt om hun waterproof toestel onder de aandacht te brengen.

De Amerikaanse website Techcrunch weet het kort en bondig te verwoorden: "No One Nominated The Galaxy S5 For The Ice Bucket Challenge, Samsung". Het riep Samsung op een einde aan zijn actie te maken: "Stop Samsung, Just Stop. Stay classy". 

Het is overigens niet bekend hoeveel Samsung doneert aan het goede doel. Wie weet kunnen ze daarmee deze pr-blunder nog enigzins verzachten.  

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in