#Commgres14, een verslag in 15 tweets
Het was een dag vol met inspirerende sprekers en workshops. Er werd volop getweet. Voor de mensen die er niet waren, en ook voor diegene die nog even terug willen kijken: een tweetverslag van de dag.
Rocco Mooij, hoofdredacteur Communicatie en communicatieonline trapt de dag af.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery Amsterdamtweet1.png
Paul Hughes vertelt over een communicatiestrategie die op een postzegel past: A (act), R (reflect) en C (consult).
tweet2.png
Betteke van Ruler zei vorig jaar: gooi het communicatieplan maar in de sloot. Daarop kreeg ze veelvuldig de vraag: 'maar wat dan?' Het antwoord beschreef ze in haar boek Het Strategisch Communicatie Frame.
tweet3.png
De Zuid-Afrikaanse CEO van Vodafone, Rob Shuter vertelt over zijn reputatieaanpak en begint zijn verhaal met zelfspot: 'CEO’s are a bit like nuclair wapens, you only have one because the other side has one, they are very expensive en you hope you never have to use them.'
tweet4.png
Frithjof de Haan leidt een debat tussen publiek, Jorien Douma (communicatiemanager Ruimte voor de Rivier van Rijkswaterstaat) en Hans Koeleman (directeur corporate communicatie KPN).
tweet5.png
Dan is het tijd voor de breakout-sessies. Iedereen koos van te voren een workshop van vijf kwartier.
Mascha Weijers - Luisteren & Gesprekken
tweet6.png
Bartho Boer - Exclusief: Spinning voor gevorderden
tweet7.png
Sander Hermsen - Verborgen verleiders, feiten of fictie?
tweet8.png
Christien Brinkgreve - Over de kracht van verhalen
tweet9.png
Paul van Vilsteren - Almere 360 graden
tweet10.png
Betteke van Ruler - Het strategisch communicatieframe
tweet11.png
Gidion Peters - De communicatiescrum
tweet12.png
Na de workshops is het alweer tijd voor de laatste presentaties.
Wim Kok vertelt in het kader van storytelling een verhaal over Bas, die soldaat was en operazanger werd. De zaal is opvallend stil tijdens zijn verhaal.
tweet13.png
Bartho Boer noemt in zijn column de vijf communicatie-aandachtspunten voor 2015, het jaar van de geit.
tweet14.png
Sietse Bakker bouwde ooit een website over Eurovisie Songfestival voor het meisje waar hij verliefd op was. Nu is hij hoofd communicatie.
tweet15.png
De dag eindigt met een gezellige borrel. De meeste twitteraars zijn erg te spreken over de dag, en de nieuwe inzichten die ze hebben gekregen. Het grootste commentaar? Zoveel vrouwen in de zaal, zo weinig op het podium. Iets om mee te nemen volgend jaar.
Foto: Emmely van Mierlo
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid