Overslaan en naar de inhoud gaan

#Commgres14, een verslag in 15 tweets

Gisteren vond het Communicatiecongres 2014 plaats in de Jaarbeurs Utrecht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het was een dag vol met inspirerende sprekers en workshops. Er werd volop getweet. Voor de mensen die er niet waren, en ook voor diegene die nog even terug willen kijken: een tweetverslag van de dag. 

related partner content for mobile comes here

Rocco Mooij, hoofdredacteur Communicatie en communicatieonline trapt de dag af.

Paul Hughes vertelt over een communicatiestrategie die op een postzegel past: A (act), R (reflect) en C (consult).

Betteke van Ruler zei vorig jaar: gooi het communicatieplan maar in de sloot. Daarop kreeg ze veelvuldig de vraag: &;maar wat dan?&; Het antwoord beschreef ze in haar boek Het Strategisch Communicatie Frame. 

De Zuid-Afrikaanse CEO van Vodafone, Rob Shuter vertelt over zijn reputatieaanpak en begint zijn verhaal met zelfspot: &;CEO’s are a bit like nuclair wapens, you only have one because the other side has one, they are very expensive en you hope you never have to use them.&;

Frithjof de Haan leidt een debat tussen publiek, Jorien Douma (communicatiemanager Ruimte voor de Rivier van Rijkswaterstaat) en Hans Koeleman (directeur corporate communicatie KPN). 

Dan is het tijd voor de breakout-sessies. Iedereen koos van te voren een workshop van vijf kwartier.

Mascha Weijers - Luisteren & Gesprekken

Bartho Boer - Exclusief: Spinning voor gevorderden

Sander Hermsen - Verborgen verleiders, feiten of fictie?

Christien Brinkgreve - Over de kracht van verhalen

Paul van Vilsteren - Almere 360 graden

Betteke van Ruler - Het strategisch communicatieframe

Gidion Peters - De communicatiescrum

Na de workshops is het alweer tijd voor de laatste presentaties.

Wim Kok vertelt in het kader van storytelling een verhaal over Bas, die soldaat was en operazanger werd. De zaal is opvallend stil tijdens zijn verhaal.

Bartho Boer noemt in zijn column de vijf communicatie-aandachtspunten voor 2015, het jaar van de geit.

Sietse Bakker bouwde ooit een website over Eurovisie Songfestival voor het meisje waar hij verliefd op was. Nu is hij hoofd communicatie.

De dag eindigt met een gezellige borrel. De meeste twitteraars zijn erg te spreken over de dag, en de nieuwe inzichten die ze hebben gekregen. Het grootste commentaar? Zoveel vrouwen in de zaal, zo weinig op het podium. Iets om mee te nemen volgend jaar.

Foto: Emmely van Mierlo

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in