Overslaan en naar de inhoud gaan

Hé hipster, je baard helpt de scheermessector om zeep

Verkopen dalen voor eerst sinds uitbreken crisis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is al een paar jaar in – en ook alweer uit, volgens kenners - maar de baard heeft een opmerkelijke opmars in het straatbeeld gemaakt. Dat is geen Nederlandse of Europese trend, ook in de VS is de baard de bom.

related partner content for mobile comes here

Maar er is een keerzijde aan al die gezichstbedekking: het gaat niet goed met de verkoop van scheermesjes. Voor het eerst sinds het uitbreken van de recessie daalt de verkoop in de VS, en volgens de Washington Post ligt dat aan de hipsters, of wel de trendy types die hun baardhaar weelderig laten groeien.  Researchinstituut Euromonitor schreef onlangs. "Some have even stopped shaving altogether." Eerder al liet ook Europees zien dat de groei er in de scheermessector wel uit is.

Andere trends

Analisten zien naast de oprukkende baardgroei enkele andere trends in het gedrag van de Amerikaanse consument die van invloed zijn. Zo blijken scheerders het zat te zijn om steeds meer geld te spenderen aan weer nieuwe combinaties van scherpe mesjes. Ze zoeken hun heil bij de goedkopere varianten. Winnaars zijn er ook, de huidverzorgingsproducten. Want hoe minder de man uitgeeft aan zijn baard, hoe meer hij over heeft voor zijn huid, zo blijkt. De verkopen op dat gebied stegen met 7%. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in