Overslaan en naar de inhoud gaan

De gevolgen van het ontvolgen

Facebook maakt tijdlijninstellingen beter vindbaar en daarmee makkelijker om pagina's, vrienden of volgers te unliken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sociale media hebben als belangrijkste doel om mensen met elkaar te verbinden, maar maakt het met zijn laatste aanpassingen juist makkelijker om &;los&; te komen van je connecties. Door de tijdlijninstellingen beter vindbaar te maken, moeten merken meer moeite doen om hun publiek tevreden te houden. 

related partner content for mobile comes here

Merken worden gedwongen creatievere content te posten of voor hun bereik te betalen

Wanneer een Facebookgebruiker aangeeft bepaalde posts niet meer in zijn of haar tijdlijn te willen zien, wordt de gebruiker gelijk verwezen naar het menu met tijdlijninstellingen. Hier kan men aangeven om een vriend, volger of merk te &;muten&; of zelfs te &;unliken&;. Dit zal gevolgen hebben voor de sociale media strategie van een merk, omdat saaie of slechte content wordt afgestraft met een daling van het aantal likes. Hiertegenover staat dat het aantal likes een betere afspiegeling zal vormen van Facebookgebruikers die het merk echt waarderen.

Sinds Facebook zijn gebruikers laat bepalen wat kwaliteit is, draait succes op Facebook om meer dan enkel de naam van een publisher. Hoewel veel publishers deze veranderingen koesteren en ze wellicht enorme pieken in hun Facebook-verkeer gaan zien, daalt hun organisch bereik en dwingt Facebook ze om te betalen voor functies en toepassingen die voorheen gratis te gebruiken waren.

Toch zijn deze ontwikkelingen ook voor adverteerders en publishers goed, omdat gedragingen op Facebook hierdoor beter in kaart kunnen worden gebracht. De mensen die je bereikt zullen eerder in staat zijn om tot actie over te gaan. Het gevaar bestaat als Facebook het onbetaalde bereik van een publisher nog verder gaat inperken, dat het aantal likes straks alleen maar bestaat uit fans van een publisher of merk. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in