Overslaan en naar de inhoud gaan

‘CEO’s achten intuïtie belangrijker dan cijfers’

CEO’s vertrouwen bij het nemen van bedrijfsbesluiten eerder op hun intuïtie dan op gegevensanalyses en kwantitatieve informatie. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zes op de tien CEO’s (62%) geeft toe dat intuïtie een belangrijke invloed heeft op hun bedrijfsbeleid, terwijl interne cijfers en financiële informatie slechts door vier op de tien worden genoemd (44%), evenals concurrentieanalyses (41%). Bij het beoordelen van de resultaten van hun acties letten de CEO’s vooral op de reacties van klanten (79%), financiële langetermijn prestaties (74%) en de bedrijfsreputatie (73%). Hoewel zij zich richten op de financiële lange termijn doelen, zijn CEO’s zich ervan bewust dat zij hun strategieën vaak herzien vanwege onvoorziene gebeurtenissen. Vierenzestig procent geeft aan dat zij hun langetermijn doelen elk kwartaal of nog vaker herevalueren.

related partner content for mobile comes here

De belangrijkste reden dat CEO’s hun koers zo vaak bijstellen, zijn nieuwe technologieën (58%), gevolgd door veranderde energieprijzen (41%) en kosten en andere zaken op het gebied van de gezondheidszorg (39%). Ongeveer de helft van de CEO’s (53%) benadrukt de noodzaak van meer inzicht in de impact van onvoorziene gebeurtenissen op hun bedrijf bij de herbeoordeling van hun strategieën en de herschikking van middelen.

De ondervraagde CEO’s vinden dat er een verband bestaat tussen gezond zakelijk inzicht en de tevredenheid van de medewerkers. Tweeënzestig procent verklaart het moreel als een uiterst belangrijk resultaat van hun bedrijfsbesluiten te zien, en 61% zegt het motiveren van medewerkers en het creëren van een hoog moreel als hun belangrijkste verantwoordelijkheden te beschouwen. Uiteindelijk blijken interacties tussen CEO’s en medewerkers hoofdzakelijk plaats te vinden via persoonlijke communicatie, ondanks de opkomst en populariteit van de nieuwe communicatietechnologieën. Gemiddeld besteden CEO’s 42% van hun tijd aan contacten met medewerkers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in