Overslaan en naar de inhoud gaan

Ask.com’s marktaandeel groeit

Ask.com was bijna weg, maar loopt nu weer langzaam in op de concurrerende zoekmachines, zo blijkt uit metingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google en Yahoo hebben in de VS natuurlijk het grootste marktaandeel, maar volgens recent onderzoek van ComScore staat Ask.com nu op een vierde plek, net achter de zoekmachine van AOL.

related partner content for mobile comes here

Ask.com heeft 5.8 procent marktaandeel, Google en Yahoo respectievelijk 45.1 en 28.1 procent. Ask.com groeide in september met 19 procent; alleen Google kwam daarboven met een groei van 24 procent.

Kenners denken dat de groei van Ask.com ligt aan een verbeterde user experience. De zoekmachine beperkt namelijk het aantal advertenties en het publiek lijkt dit te waarderen door Ask.com vaker te bezoeken en te gebruiken. Daarnaast integreert Ask.com content van LendingTree.com, Match.com, Ticketmaster en Gifts.com. En sloot de zoekmachine recent een samenwerkingsverband met Lycos en biedt het de aparte mogelijkheid om te zoeken in weblogs.

(Marketingvox)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in