Overslaan en naar de inhoud gaan

Klanten binden steeds moeilijker voor autofabrikanten en dealers

Het bezit van een eigen auto is een langlopende, complexe relatie tussen consument, fabrikant en dealer. Emotionele factoren spelen daarbij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel rationele factoren als veiligheid, prijs en betrouwbaarheid een rol spelen in de besluitvorming van de consument, staan ze vaak in de schaduw van de meer emotionele aspecten.

related partner content for mobile comes here

Op de vraag waarom de consument van automerk verandert, scoorden 'wil iets anders proberen' en 'genieten van de auto' bijvoorbeeld hoger dan 'brandstofverbruik' en 'veiligheid'.

‘Voor dealers en fabrikanten is dit een hele uitdaging: hoe spreek je zowel rationele als emotionele aspecten aan?’, zegt Nick Gill, global automotive leader van Capgemini. ‘Uit het Cars Online-onderzoek blijkt duidelijk dat fabrikanten en dealers zich moeten richten op een betere samenwerking en zich meer moeten inzetten voor een langdurige relatie met de klant. Gedurende de volledige levensduur van de auto moet beter worden gecommuniceerd. Alleen dan kunnen ze de klant aan zich binden en de eigen prestaties verbeteren.’

Uit het onderzoek blijkt ook dat trouw niet kan worden gegarandeerd. Iets meer dan de helft van de consumenten heeft nu een auto van een ander merk dan de vorige. Een nog groter deel van de consumenten is van dealer veranderd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in