Overslaan en naar de inhoud gaan

Talent in communicatie

Gezien de opbouw van het personeelsbestand zijn we bij NS voorzichtig begonnen om onze positie op de arbeidsmarkt voor HBO/WO weer wat aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gezien de opbouw van het personeelsbestand zijn we bij NS voorzichtig begonnen om onze positie op de arbeidsmarkt voor HBO/WO weer wat aan te scherpen. Vorige week vond in dat kader de finale plaats van de NS Talent Clinic. Na uitgebreide voorselectie streden 65 recent of bijna afgestudeerde WO-ers in case-vorm voor 20 trainee-plaatsen. Aan IQ geen gebrek gezien de vele dubbele vooropleidingen. De laatste toetsing had dan ook met name met EQ te maken. Hoe redden ze zich in een groep, wat voor rollen nemen ze aan, hoe flexibel zijn ze daarin?

related partner content for mobile comes here

Los van alle officiële lijstjes had een van onze topmanagers mij al eens haar criteria voor het spotten van talent verklapt: het vermogen tot ontroeren en verrassen. Voor communicatie-professionals zou ik deze criteria graag direct van toepassing willen verklaren op zowel de persoonlijkheid als de resultante van hun werk. Belangrijkste toetssteen voor de Talent Clinic zelf als communicatie-instrument ten slotte: zijn niet alleen de winnaars maar ook de verliezers achteraf nog steeds in positieve zin verrast en ontroerd door NS? Ik zie uit naar de evaluatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in