Overslaan en naar de inhoud gaan

Soap en reclame vloeiend geheel

Weglopen bij de reclame? Doe het maar niet tijdens je geliefde soap in Japan. Daar is voor het eerst een model toegepast om belangrijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weglopen bij de reclame? Doe het maar niet tijdens je geliefde soap in Japan. Daar is voor het eerst een model toegepast om belangrijke episodes tijdens de reclame door te laten gaan. , 's lands tweede reclamebureau, tekent voor de innovatie.

related partner content for mobile comes here

, en van de vier grote tv-netten in Japan, ging er in mee.

(betaalde toegang) spreekt van 'virtueel niet te onderscheiden reclameblokken'. Als dat zo zou zijn, dan is het gewoon productplaatsing, maar dat is het ook weer niet.

De acteurs bevinden zich in een omgeving die ook een rol speelt in de soap, en prijzen ook werkelijk producten aan, terwijl belangrijke verwikkelingen doorgaan. Onder meer Toyota deed eraan mee.

Maar of het werkt? In de proefgebieden, twee regio's, nam het kijkcijfers tijdens de reclame geïntegreerd in de soap met drie procent toe, terwijl die normaliter daalt tijdens reclameblokken.

Mar de reclame is ook duurder vanwege onder meer betaling van de acteurs: zo'n 10 procent is de schatting. Maar je kunt, lijkt me, ook overgaan naar een model waarin je acteurs laat meedelen in meeropbrengsten van de reclame. Maar dat is een volgende stap.

Wachten tot dit in Nederland ook komt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in