Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne voor motorrijders in file

'Rij met je hart' heet de nieuwe campagne, die automobilisten en motorrijders oproept in de file meer rekening met elkaar te houden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne is een gezamenlijk initiatief van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, de KLPD en de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV). De KLPD en KNMV voeren 2 oktober aanstaande actie langs de A1 ter hoogte van Muiden. Daarbij krijgen zowel motorrijders als automobilisten de brochure 'Geef motorrijders de ruimte in de file' uitgereikt. Hierin wordt beschreven hoe beide partijen het beste in een file kunnen handelen met als uitgangspunt: 'door samenspel gaat het sneller en veiliger' . Deze spelregels vormen samen een gedragscode.

related partner content for mobile comes here

Aanleiding voor de actie is dat weggebruikers nauwelijks op de hoogte zijn van de filegedragscode. Zo is het sinds 1991 niet meer verboden voor een motorrijder om tussen de file door te rijden. Omdat passeren op vele manieren mogelijk is, zijn er in het spelregels afgesproken over hoe een motorrijder een autofile passeert.

Bezoekers van de kunnen hun steun aan de actie betuigen door mee te bouwen aan het ‘grootste hart van Nederland’. Zij kunnen een foto of bericht insturen als virtuele bouwsteen van dit hart.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in