Overslaan en naar de inhoud gaan

De waarde van onderzoek

Marktonderzoek is niet langer het domein van de Marketing afdeling of de onderzoeksafdeling. Volgens een recent onderzoek in Engeland onder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marktonderzoek is niet langer het domein van de Marketing afdeling of de onderzoeksafdeling. Volgens een recent in Engeland onder gebruikers van marktonderzoek blijkt dat 90% van de inkopers/gebruikers van een andere afdeling afkomstig zijn.

related partner content for mobile comes here

Een uitdaging voor de grote marktonderzoeksbureaus die zich traditioneel richt op de marketing en onderzoeks beroepsgroep.

Ook wordt onderzoek steeds belangrijker in het beslissingsproces. Volgens 44% van alle respondenten is marktonderzoek bruikbaarder dan vijf jaar geleden en uit antwoorden op de open vragen blijkt dat voor veel gebruikers marktonderzoek belangrijker wordt in het nemen van beslissingen.

Daarnaast vinden de respondenten dat het steeds makkelijker wordt om een marktonderzoek uit (te laten) voeren.

Tenslotte zegt 53% van de respondenten onafhankelijke consultants te gebruiken bij het uitbesteden van onderzoek en slechts 27% gebruikt grote en bekende onderzoeksbureaus (als Research International en Millward Brown)

Er is uiteraard veel af te dingen op de kwaliteit van het onderzoek en het zal allemaal niet helemaal representatief zijn, maar de richting is duidelijk en erg herkenbaar. De grote onderzoeksbureaus staan voor een aantal grote uitdagingen in een markt die alleen maar groter en interessanter wordt.

Marktonderzoek wordt breder gebruikt in organisaties en op een meer strategisch niveau maar de meeste onderzoekers zijn nog niet klaar om zich op dit niveau te bewegen. Een gat waar consultants maar al te graag inspringen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in