Overslaan en naar de inhoud gaan

We kunnen weer groeien

Marketeers halen opgelucht adem: na jaren van downsizing, outsourcing en re-engineering kan er weer gedacht worden aan expansie. Maar hoe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie zijn merk wil laten groeien, zal allereerst moeten zorgen voor een grotere penetratie in de doelgroep, al dan niet gecombineerd met het aanboren van nieuwe segmenten. Daarnaast moet de aankoop- c.q gebruiksfrequentie omhoog.

related partner content for mobile comes here

Om dat te bereiken zijn verschillende routes mogelijk. Een simpele is het aanbieden van meer ‘smaken’ (verpakkingen, gebruiksmogelijkheden, et cetera). Ingewikkelder is de ‘brand stretch’ (merken buiten hun oorspronkelijke productcategorie dan wel geografische grenzen laten treden). In dat laatste geval is er vaak een volledige herformulering van het merk nodig, zoals Wal-Mart ontdekte toen het zijn succesformule in Duitsland te pletter zag lopen.

Hoe dan ook: groei realiseren is nooit simpel. Sterker nog: de beste recepten voor succes zijn zoals altijd weer een combinatie van wetenschap en zorgvuldig meten aan de ene kant en verbeeldingskracht en creativiteit aan de andere kant.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in