Overslaan en naar de inhoud gaan

Young enough for a McJob

Als kleine zelfstandige heb ik me er al wel mee verzoend. Tot mijn zeventigste ben ik nog wel aan het werk. Maar hoe zit dat met u? Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als kleine zelfstandige heb ik me er al wel mee verzoend. Tot mijn zeventigste ben ik nog wel aan het werk. Maar hoe zit dat met u? Het Kabinet zou graag zien dat u er nog een paar jaartjes aan vastplakt. Is goed voor concurrentie, voor de vergrijzing en economie. Er wordt al op u ingepraat.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

related partner content for mobile comes here

 

Nu ook door McDonald’s, het concern met z’n ballenbakken en clowns. Dit richt zich in een campagne nu in Engeland specifiek op de doelgroep ouderen. Het beeld dat er slechts onderbetaalde jongeren werken bij McDonald's moet worden bijgedraaid. Centraal staat daarom Fred, een 65-jarige judocoach die werkt bij de fastfood-keten in Salford.   De campagne wordt vooral via landelijke krantenadvertenties, internet en de McDonald’s-vestigingen gevoerd. Dat er binnenkort in Engeland wetgeving tegen leeftijdsdiscriminatie ingaat is geen toeval.

 

Het moet uiteindelijk het diepdoffe imago van de werkgever McDonald’s oppoetsen. Dit is zo belabberd dat een hondenbaan in het Engelse taalgebruik te boek staat als een McJob; onderbetaald en zonder perspectief. Dat terwijl McDonald’s wil laten weten hoe flexibel het is, hoe goed voor je loopbaan en bankrekening. Pay off van de campagne: "Not bad for a McJob". Ook voor vijftigplussers dus.

 

Wanneer volgt de eerste vergelijkbare NL-wervingscampagne gericht op senioren?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in