Overslaan en naar de inhoud gaan

Meisjes drinken meer door 'Onderweg naar morgen'

'Tienermeisjes drinken meer alcohol naarmate ze vaker naar de televisiesoap "Onderweg naar morgen" (ONM) kijken, blijkt uit onderzoek van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Tienermeisjes drinken meer alcohol naarmate ze vaker naar de televisiesoap kijken, blijkt uit onderzoek van de Radboud Universiteit in Nijmegen in opdracht van de ', schrijft ANP.

related partner content for mobile comes here

Onderzoekers van de Radboud Universiteit deden onderzoek naar de relatie tussen het kijken naar soaps en drinkgedrag onder 12- tot 19-jarigen.

Het blijkt ook nog eens dat in het afgelopen televisieseizoen van deze soap de acteurs twee keer zoveel alcohol dronken als de acteurs in Goede Tijden Slechte Tijden (GTST). GTST kreeg al in 2004 kritiek omdat de soapies zo veel dronken.

Het ANP: 'STAP concludeert uit de woensdag gepresenteerde resultaten dat vooral tienermeisjes een verwrongen idee van de werkelijkheid krijgen doordat ze op televisie aldoor maar zien dat er alcohol gedronken wordt.'

Mijn eerste reactie toen ik het las: pfff, wat moeten we hier nu weer mee?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in