Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook McCain bakt ze gezond

Geheel in lijn met de trend 'genieten en gezonder eten' bakt voortaan ook patatfabrikant McCain al z'n aardappelproducten voor in gezondere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geheel in lijn met de trend 'genieten en gezonder eten' bakt voortaan ook patatfabrikant al z'n aardappelproducten voor in gezondere olie. De nieuwe formule bevat 40 procent minder verzadigde vetzuren en daarmee 40 procent meer onverzadigde vetzuren. Bijna alle transvetzuren zijn er nu uit, aldus McCain.

related partner content for mobile comes here

Eerder om voortaan gezondere olie te gebruiken voor bereiding van hartige snacks (oa Lays en Smiths) in het kader van z'n gezonde beleid ''.
Ook McCain ondersteunt z'n gezonde overstap met een nieuw marketingbeleid: 'Verantwoord Genieten', en start een campagne in het Food Service Kanaal.

Per jaar eet Nederland bij benadering 1 miljard porties frites. Ongeveer 55 procent van de Nederlandse huishoudens haalt weleens patat bij een snackbar of andere horecagelegenheid, aldus het Nationale Horeca Onderzoek 2005, uitgevoerd door .

McCain's horecacampagne bestaat uit brochures en promotiepakketten met posters, toonbankkaartjes, vlaggetjes en certificaten. Rode draad in de campagne is het beeldmerk (ja, we hebben er weer een gezond logo bij!) 'Verantwoord Genieten' met de afbeelding van een vriendelijke oliedruppel met een frietje in de hand.

In de brochure wordt onder meer uitgelegd dat het ook belangrijk is om zelf verantwoord te bakken. Dus geen oud vet meer gebruiken, vloeibaar vet gebruiken, patatten op de juiste temperatuur bakken, niet te grote porties ineens in het vet gooien, niet te donker bakken etcetera.

Van de ene op de andere dag zijn bakproducten een stuk gezonder, vliegen de transvetten uit de olieformu-le. Ik ril dan ook een beetje bij de gedachte aan de troep die de fabrikanten ons hiervoor jarenlang hebben voorgeschoteld...hadden de voedingsmiddelenproducenten deze stap niet veel eerder kunnen nemen?

Oftewel, hebben de producenten boter op hun hoofd, willen ze toekomstige rechtszaken en regelgeving in het kader van de vetzuchtproblematiek voor zijn, zoals menen, of zijn de bedoelingen toch wat zuiverder?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in