Overslaan en naar de inhoud gaan

Doelgroepkennis testen met spel

Dataspecialist Cendris komt in samenwerking met Sanoma Uitgevers met het doelgroepspel. Een digitaal spel, waarbij de spelers hun eigen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan de hand van door Cendris ontwikkelde lezerstypes maakt de speler van het spel een combinatie van een lezerstype met een specifiek tijdschrift van Sanoma dat bij het lezersprofiel past. Het spel is de aftrap van de nieuwe Cendris Doelgroepadvies-campagne die van start is gegaan.

related partner content for mobile comes here

Cendris helpt met Doelgroepadvies bedrijven bij het bereiken van de specifieke doelgroep op basis van gemeenschappelijke kenmerken. Volgens Cendris wordt het steeds belangrijker om kennis te hebben van de doelgroepen die je wilt bereiken. Laurens Ruster van Cendris: ‘Nu zie je nog vaak dat bedrijven blind adressenbestanden opkopen en die massaal inzetten voor marketingacties. Daarbij wordt vergeten onderscheid te maken tussen de verschillende profielen van de consument die in een dergelijk adressenbestand zitten. Daardoor missen marketingacties nog vaak hun doel.’

Voor het zijn de volgende vijf verschillende types ingedeeld: de gulle gelovige, de bewuste Bourgondiër, het gemiddelde gezin, de zelfbewuste stedeling, de culturele buitenmens. De speler moet kijken welke van de tijdschriften van Sanoma bij het betreffende type past.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in