Doelgroepkennis testen met spel


Aan de hand van door Cendris ontwikkelde lezerstypes maakt de speler van het spel een combinatie van een lezerstype met een specifiek tijdschrift van Sanoma dat bij het lezersprofiel past. Het spel is de aftrap van de nieuwe Cendris Doelgroepadvies-campagne die van start is gegaan.
Cendris helpt met Doelgroepadvies bedrijven bij het bereiken van de specifieke doelgroep op basis van gemeenschappelijke kenmerken. Volgens Cendris wordt het steeds belangrijker om kennis te hebben van de doelgroepen die je wilt bereiken. Laurens Ruster van Cendris: ‘Nu zie je nog vaak dat bedrijven blind adressenbestanden opkopen en die massaal inzetten voor marketingacties. Daarbij wordt vergeten onderscheid te maken tussen de verschillende profielen van de consument die in een dergelijk adressenbestand zitten. Daardoor missen marketingacties nog vaak hun doel.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor het spel zijn de volgende vijf verschillende types ingedeeld: de gulle gelovige, de bewuste Bourgondiër, het gemiddelde gezin, de zelfbewuste stedeling, de culturele buitenmens. De speler moet kijken welke van de tijdschriften van Sanoma bij het betreffende type past.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid