Overslaan en naar de inhoud gaan

Leenbedrijven hebben slecht imago bij vrouwen

De reclamemakende bankmedewerker Jochem de Bruin scoort goed bij de vrouwen, terwijl ze gruwen van goedkope leenreclames.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrouwen zeggen zich mateloos te ergeren aan de goedkope leenadvertenties, blijkt uit Vrouwen en Financiën, een onderzoek van Sanoma Uitgevers Vrouwen. Maar de Rabobank-vertegenwoordiger Jochem de Bruin zien ze wel zitten. Vrouwen willen namelijk financiële reclame die eerlijk is, emotie heeft en waarin ze zich kunnen herkennen.
Het onderzoek werd gedaan door bureau Veldkamp onder 795 vrouwen tussen de 18 en 65 jaar. Vrouwen zijn voor financiële adverteerders een heel belangrijke doelgroep. Bij geldbeslissingen in het gezin hebben beide partners evenveel invloed. Vrouwen vormen dus voor aanbieders een zeer belangrijke doelgroep. Maar bijna de helft van de vrouwen vindt dat financiële dienstverleners zich te veel op mannen richten.
Slechts drie procent van de vrouwen voelt zich aangesproken door de huidige financiële reclame. Zeven op de tien vrouwen vindt de uitingen niet eerlijk genoeg. Toch is het wel degelijk mogelijk financiële reclame te maken die vrouwen aantrekkelijk vinden.

related partner content for mobile comes here

Financiële adverteerders moeten vrouwen niet zozeer overtuigen van nut, belang of voordelen van hun producten, maar ze meer op de juiste toon aanspreken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in