Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken: Willemijn voortaan geheim

Wat doet een manager communicatie als een oud-medewerker uit de pr-school klapt? Als ze een journaliste van HP de Tijd beschrijft als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zolang het anoniem en onder pseudoniem gebeurt doe je niets. En al helemaal niet als je niet op de hoogte bent gesteld. Want Heineken was het niet bekend dat oud-woordvoerder Karin Willems over haar leven als 'pr-miep' van Heineken zou verhalen in Management Team. "Wij waren niet bekend met de rubriek van Willemijn Karelse. Er is derhalve ook geen sprake van instemming", schrijft communicatiemanager Cees Brink van Heineken Nederland.

related partner content for mobile comes here

Nu de identiteit van 'Willemijn Karelse wel bekend is, trapt het bierconcern op de rem. Het verleent geen toestemming meer voor het plaatsen van de column. De lezer kan immers concluderen dat "haar voormalig werkgever in het geding is", aldus Brink. "Daardoor ontstaat een andere situatie en is zij gehouden aan geheimhouding."

Willemijn blijft voortaan geheim.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in