Toyota: zien is (niet) geloven


Het klinkt steeds vertrouwder: adverteerders willen dichter op hun klanten gaan zitten. Wall Street Journal (betaalde toegang) schrijft dat Toyota in een nieuw contract met zender NBC behalve de kijkcijfers van Nielsen ook de data van IAG Research gaat hanteren. IAG meet de werkelijke betrokkenheid van kijkers bij programma's en reclame.
Blijkt de attentie geringer dan overeengekomen dan krijgt Toyota er gratis extra reclameminuten bij, zo veel mogelijk in programma's die wel goede aandacht trekken. Ook adverteerder Johnsons & Johnson gaat deze kant op, en wil dit fenomeen ook voor tijdschriftadvertenties introduceren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDat alles gebeurt onder druk van nieuwe media waar adverteerders meer zekerheid vinden over de aandacht voor hun reclame. Zo passeerde over datzelfde Toyota in de VS het nieuws dat Toyota een video-on-demand campagne begint bij kabelaar Cablevision. Deze heeft op de digitale tv hier een part marketingkanaal voor Optimum Autos. Overigens best een aardig multimediaconcept dat we ook van de UPC's of wellicht Telegraafs van onze wereld kunnen verwachten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid