Overslaan en naar de inhoud gaan

Toyota: zien is (niet) geloven

NBC moet bewijzen hoeveel kijkers er met een heel oog en oor naar de programma's kijken, en niet enkel de tv als behang hebben aanstaan.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het klinkt steeds vertrouwder: adverteerders willen dichter op hun klanten gaan zitten. (betaalde toegang) schrijft dat Toyota in een nieuw contract met zender behalve de kijkcijfers van Nielsen ook de data van gaat hanteren. IAG meet de werkelijke betrokkenheid van kijkers bij programma's en reclame.

related partner content for mobile comes here

Blijkt de attentie geringer dan overeengekomen dan krijgt Toyota er gratis extra reclameminuten bij, zo veel mogelijk in programma's die wel goede aandacht trekken. Ook adverteerder Johnsons & Johnson gaat deze kant op, en wil dit fenomeen ook voor tijdschriftadvertenties introduceren.

Dat alles gebeurt onder druk van nieuwe media waar adverteerders meer zekerheid vinden over de aandacht voor hun reclame. Zo passeerde over datzelfde Toyota in de VS dat Toyota een video-on-demand campagne begint bij kabelaar Cablevision. Deze heeft op de digitale tv hier een part marketingkanaal voor . Overigens best een aardig multimediaconcept dat we ook van de UPC's of wellicht Telegraafs van onze wereld kunnen verwachten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in