De ogen volgen
Al eerder schreven we over Eyetools, technologie om te volgen wat ogen wel of niet tot zich nemen. Van reclame op een web-, kranten- of tijdschriftenpagina bijvoorbeeld. Ongeveer een jaar geleden, het ging om Ogilvy. Grote klanten hebben er baat bij. En het heet nog steeds 'innovatie'.
Wall Street Journal (betaalde toegang) vindt 'innovatief' nog een te beperkte duiding, en noemt de technologie van Eyetrack zelfs 'futurologisch'. Zo doet een journalist aan marketing van zijn verhaaltjes.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMaar goed, het nieuws: IBM en Cisco zijn fervente gebruikers geworden van de technologie. Die is binnen gebracht door OgilvyOne, het interactieve dochtertje van Ogilvy.
En de resultaten zijn aardig: IBM optimaliseerde zijn e-mail marketing met Eyetrack en zag de response met 60 procent groeien. Nu wordt voor elke e-mail campagne eerst een uitvoerige test gedaan met deze software.
Er komen vooral meer plaatjes in de e-mail. Ook bij Cisco, want die kwam erachter dat je vooral aan het eind van reclamemail te klikken afbeeldingen moet gebruiken.
En dat woorden als 'solutions' en 'service' en 'free' weinig aandacht meer trekken. Maar moet je echt software gebruiken om erachter te komen dat plaatjes wel werken en inflatoire woorden niet?
Nog een cijfer over e-mail marketing in het artikel, ik neem aan voor de VS alleen, maar dat vergeten ook zogenaamde kwaliteitskranten te melden: een groei van 885 miljoen dollar in 2005 tot naar verwachting 950 miljoen in 2006. Een toename met ruim 7 procent. Niet veel, maar spamfilters hebben bedrijven terughoudender gemaakt met e-mail marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid