Overslaan en naar de inhoud gaan

De ogen volgen

Al eerder schreven we over Eyetools, technologie om te volgen wat ogen wel of niet tot zich nemen. Van reclame op een web-, kranten- of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al eerder schreven we over , technologie om te volgen wat ogen wel of niet tot zich nemen. Van reclame op een web-, kranten- of tijdschriftenpagina bijvoorbeeld. Ongeveer een jaar geleden, het . Grote klanten hebben er baat bij. En het heet nog steeds 'innovatie'.

related partner content for mobile comes here

(betaalde toegang) vindt 'innovatief' nog een te beperkte duiding, en noemt de technologie van Eyetrack zelfs 'futurologisch'. Zo doet een journalist aan marketing van zijn verhaaltjes.

Maar goed, het nieuws: IBM en Cisco zijn fervente gebruikers geworden van de technologie. Die is binnen gebracht door , het interactieve dochtertje van Ogilvy.

En de resultaten zijn aardig: IBM optimaliseerde zijn e-mail marketing met Eyetrack en zag de response met 60 procent groeien. Nu wordt voor elke e-mail campagne eerst een uitvoerige test gedaan met deze software.

Er komen vooral meer plaatjes in de e-mail. Ook bij Cisco, want die kwam erachter dat je vooral aan het eind van reclamemail te klikken afbeeldingen moet gebruiken.

En dat woorden als 'solutions' en 'service' en 'free' weinig aandacht meer trekken. Maar moet je echt software gebruiken om erachter te komen dat plaatjes wel werken en inflatoire woorden niet?

Nog een cijfer over e-mail marketing in het artikel, ik neem aan voor de VS alleen, maar dat vergeten ook zogenaamde kwaliteitskranten te melden: een groei van 885 miljoen dollar in 2005 tot naar verwachting 950 miljoen in 2006. Een toename met ruim 7 procent. Niet veel, maar spamfilters hebben bedrijven terughoudender gemaakt met e-mail marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in