Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken International wil media-inkoop centraliseren

Heineken International is bezig de media-inkoop en planning te centraliseren. Op dit moment bepaalt elk land nog voor zichzelf met welk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt group commerce director Peter van Campen van Heineken International in een interview met het Tijdschrift voor Marketing (TvM) dat deze week verschijnt. TvM meldt dit in zijn nieuwsbrief. Van Campen: ‘Ik denk dat er met centrale media-inkoop zowel efficiency als effectiviteitvoordelen te behalen zijn. We kunnen dan ook veel consistenter de inzet van media beoordelen en onderzoeken. Nu is dat nog per land geregeld, maar ik denk dat je veel kunt winnen als je een paar procent van al die tientallen miljoenen euro’s mediageld beter inzet. Ik ben daarover in gesprek met een aantal internationale mediabureaus.’

related partner content for mobile comes here

Hij praat onder meer met holding WPP (Group M, Mindshare en Mediaedge:cia). Nederland blijft overigens mogelijk buiten een eventuele deal. In Nederland is Heineken een van de aandeelhouders in Kobalt en binnen Heineken Nederland denkt men ook niet dat dit bureau buitenspel kan worden gezet. Marc Stubbé, algemeen directeur van Kobalt zegt: ‘Ik heb net een commissarissenvergadering gehad en daar is het geen onderwerp van gesprek geweest. Heineken is erg tevreden met Kobalt. Bovendien heeft Masterfoods ook alles internationaal bij één partij neergelegd, maar zit het in Nederland ook bij Kobalt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in