Heineken International wil media-inkoop centraliseren
Dat zegt group commerce director Peter van Campen van Heineken International in een interview met het Tijdschrift voor Marketing (TvM) dat deze week verschijnt. TvM meldt dit in zijn nieuwsbrief. Van Campen: ‘Ik denk dat er met centrale media-inkoop zowel efficiency als effectiviteitvoordelen te behalen zijn. We kunnen dan ook veel consistenter de inzet van media beoordelen en onderzoeken. Nu is dat nog per land geregeld, maar ik denk dat je veel kunt winnen als je een paar procent van al die tientallen miljoenen euro’s mediageld beter inzet. Ik ben daarover in gesprek met een aantal internationale mediabureaus.’
Hij praat onder meer met holding WPP (Group M, Mindshare en Mediaedge:cia). Nederland blijft overigens mogelijk buiten een eventuele deal. In Nederland is Heineken een van de aandeelhouders in Kobalt en binnen Heineken Nederland denkt men ook niet dat dit bureau buitenspel kan worden gezet. Marc Stubbé, algemeen directeur van Kobalt zegt: ‘Ik heb net een commissarissenvergadering gehad en daar is het geen onderwerp van gesprek geweest. Heineken is erg tevreden met Kobalt. Bovendien heeft Masterfoods ook alles internationaal bij één partij neergelegd, maar zit het in Nederland ook bij Kobalt.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid