Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument geeft meer uit aan boodschappen

Consumenten hebben afgelopen halfjaar weer meer geld uitgegeven aan boodschappen: 3,3 procent meer dan in de eerste helft van 2005.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gemiddeld rekenden consumenten 20,17 euro af per boodschappenmandje. Er kwamen ongeveer evenveel klanten over de winkelvloer als vorig jaar, meldt marktonderzoeker GfK. De hogere kassabon heeft de omzet van de supermarkten in de eerste jaarhelft met 3,5 procent verhoogd naar 13,5 miljard euro. Sinds januari stijgt de omzet per kassabon na twee jaar van dalingen.

related partner content for mobile comes here

Onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK noemt de stijging opmerkelijk. Hij vermoedt dat supermarkten minder producten onder kostprijs verkopen en dat consumenten luxere aankopen doen door het gestegen vertrouwen in de economie.

Juni was een topmaand voor de supermarkten dankzij het WK voetbal en het warme weer. In die maand ging de omzet met 5,3 procent omhoog. Consumenten betaalden per kassabon gemiddeld 6,7 procent meer dan vorig jaar in juni.

GfK verwacht dat de supermarkten dit jaar ongeveer 27 miljard euro zullen omzetten. In 2005 bedroeg de omzet 26,2 miljard euro (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in