Aldi zal niet uitbreiden met A-merken


Onderzoeksbureau Planet Retail komt tot deze conclusie in het onderzoeksrapport 'How Aldi Works'. Een van de voornaamste conclusies uit het rapport is dat de discountketen bezig is aan een grondige herpositionering van de winkelformule. Het succes van concurrenten als Lidl maakt dit voor Aldi noodzakelijk, aldus de onderzoekers. De recente uitbreiding van het biologische assortiment is voor de onderzoekers een van de aanwijzingen hiervoor.
De Duitse discounter werkt achter de schermen hard aan de herpositionering van de formule, maar volgens Planet Retail is het niet aannemlijk dat de discounter A-merken gaat invoeren, omdat deze te weinig onderscheidend zouden zijn voor de formule. Bovendien zou de concurrentie het prijsniveau van merkartikelen eenvoudig kunnen kopiëren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet onderzoeksbureau zegt over gegevens te beschikken dat Aldi in Nederland in 2006 wil uitbreiden met vijf winkels. Daarmee komt het op een totaal van 415 filialen. Daarmee heeft de discounter voor het eerst meer supermarkten in Nederland dan Super de Boer.
(bron: Distrifood)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid