Overslaan en naar de inhoud gaan

Aldi zal niet uitbreiden met A-merken

Hard discounter Aldi is niet van plan het assortiment A-merken sterk uit te breiden. A-merken zouden volgens Aldi te weinig onderscheidend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau Planet Retail komt tot deze conclusie in het onderzoeksrapport 'How Aldi Works'. Een van de voornaamste conclusies uit het rapport is dat de discountketen bezig is aan een grondige herpositionering van de winkelformule. Het succes van concurrenten als Lidl maakt dit voor Aldi noodzakelijk, aldus de onderzoekers. De recente uitbreiding van het biologische assortiment is voor de onderzoekers een van de aanwijzingen hiervoor.

related partner content for mobile comes here

De Duitse discounter werkt achter de schermen hard aan de herpositionering van de formule, maar volgens Planet Retail is het niet aannemlijk dat de discounter A-merken gaat invoeren, omdat deze te weinig onderscheidend zouden zijn voor de formule. Bovendien zou de concurrentie het prijsniveau van merkartikelen eenvoudig kunnen kopiëren.

Het onderzoeksbureau zegt over gegevens te beschikken dat Aldi in Nederland in 2006 wil uitbreiden met vijf winkels. Daarmee komt het op een totaal van 415 filialen. Daarmee heeft de discounter voor het eerst meer supermarkten in Nederland dan Super de Boer.

(bron: Distrifood)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in