Overslaan en naar de inhoud gaan

Schiphols zesde baan wordt golfbaan

Schiphol zal op korte termijn starten met entertainmentvoorzieningen om meer internationale zakenreizigers aan het vliegveld te binden.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pieter Verboom, financieel directeur van de Schiphol Group, maakte dit afgelopen vrijdag bekend tijdens een presentatie over de toekomstplannen van het vliegveld. Zo heeft Schiphol plannen om aan de noordkant van het terrein een golfbaan aan te leggen, compleet met hotel en clubhuis. Het terrein grenst aan het Amsterdamse Bos en nu wordt gebruikt als zandstortplaats.

related partner content for mobile comes here

De golfbaan moet Schiphol aantrekkelijker maken ten opzichte van concurrerende luchthavens als Frankfurt, Londen en Parijs. Verboom zegt tegen het Financieel Dagblad: ‘ We proberen onze passagiers te verleiden en het zo naar de zin te maken dat ze extra redenen hebben om in de toekomst opnieuw voor Schiphol te kiezen.’

Daarnaast denkt Schiphol na over een lifestylehotel, een project van Schiphol Real Estate en Osib Financial Holding. Het hotel krijgt een capaciteit van 220 kamers en moet begin volgend jaar klaar zijn. Het concept komt van Philips en topman Rattan Chadha van Mexx. Verboom hierover: ‘ Je moet dan denken aan een hotel dat is toegesneden op de specifieke wensen van een gast, zoals je eigen muziek of kleur van je kamer. Luxeproducten die bij een bepaalde sfeer passen.’ De rol van Schiphol blijft hierbij overigens beperkt tot de uitgifte van erfpacht. Verboom:’ Het ligt in het verlengde van wat we al doen. We willen ons concept van Airport Cities doorontwikkelen. Dat verstevigt onze concurrentiepositie. We hebben het zelf in de hand, want het gebied is van ons.’

Schiphol denkt ook over een eigen vergader- en conferentiecentrum, Schiphol Forum genaamd. Deze laatste plannen zouden een probleem kunnen geven voor de Amsterdam RAI, die het imago van Schiphol de laatste tijd juist inzet in de eigen promotieplannen, om van RAI Amsterdam een Europees aantrekkelijke lokatie te maken. Hans Bakker, directievoorzitter van Rai Amsterdam zei in de videodiscussie van januari 2006: ‘We zijn van plan om de komende jaren 100 miljoen euro te stoppen in een verbouwing en herpositionering van Amsterdam RAI, om er de leukste en meest innovatieve venue van Europa van te maken, zodat we heel aantrekkelijk worden voor internationale evenementen.’

(bron: FD)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in