Overslaan en naar de inhoud gaan

CEO weblog: kortsluiting van de hierarchie?

Vorige week bezocht ik een bijeenkomst waarin intranet-mensen uit grote organisaties ervaringen en kennis uitwisselen over hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week bezocht ik een bijeenkomst waarin intranet-mensen uit grote organisaties ervaringen en kennis uitwisselen over hun intranetten. Een van de besproken cases was het weblog van Jan Peter Schmittmann, de CEO van de Business Unit Nederland van de ABN AMRO. Vanaf eind maart in de lucht schrijft de CEO over de dingen die hem bezighouden in zijn werk. Dat kan van alles zijn, als het maar wel actueel is, geschreven is in de ik-vorm, bondig is en herkenbaar voor de doelgroep (23.000 medewerkers). Ik vind het wel een mooi experiment: hoeveel werkelijke 'kortsluitingen'  in de hierarchie  gaat dit nu opleveren? Wat voor type bericht genereert nu het meeste reacties. En: hoe lang houdt Schmittmann het vol? Mogen andere mensen binnen de ABN AMRO nu ook weblogs gaan starten? Ik ben wel benieuwd of er andere voorbeelden zijn van webloggende CEO's en hun 'Ausdauer' om zich werkelijk op een open communicatie met de werkvloer te storten.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in