Overslaan en naar de inhoud gaan

Tequila: 15 euro

Ok, ik moest er even op geattendeerd worden door Michael van Os (oud hoofdredacteur Adformatie en blogger voor Adfoblog), maar ik heb er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ok, ik moest er even op geattendeerd worden door (oud hoofdredacteur Adformatie en blogger voor ), maar ik heb er geen minuut spijt van gehad. Dit jaar ben ik voor het eerst naar het International Advertising Festival in Cannes geweest. Niet de hele week, maar drie (lange) dagen.

related partner content for mobile comes here

Omdat de toegangskaart voor de uitreikingen en workshops mij echt te prijzig was (1000,- euro voor een week) en ik geen baas heb die het betaalt, was het doel van mijn trip vooral om een aantal mensen te spreken. Dus veel handen geschud, eindelijk eens gezichten bij de namen gezien en veel bloggers live gesproken, en dat is ook wel een keer leuk. Een geslaagde trip dus.

Zoals ik al zei: geen enkel creatief werk gezien, geen enkele workshop gevolgd en geen enkele prijsuitreiking bijgewoond. Ben je geïnteresseerd in de prijswinnaars, dan verwijs ik je graag naar de verslagen van Sicco en op Molblog. Wil je wat Cannes-sfeer opsnuiven, lees dan verder.

Behalve het incasseren van prijzen of tegenslagen, staat Cannes vooral bekend als één groot relatieplatform. Niks mis mee (afhankelijk van je methode:-)). Ik hield het bij handen schudden en (van tijd tot tijd) een goed gesprek.

Tot die goede gesprekken en mensen die leuk zijn om te ontmoeten behoorde onder andere Molblog-medeoprichter (en nog altijd lid van het team van Molblog) . Interessante discussie gehad met hem en tijdens de Adfo-borrel (woensdag 17.30 uur, op het dak van het Hilton: toplocatie) over het veranderende consumentengedrag, mede door internet. Verder erg veel mensen gesproken uit de media- en bureauwereld en natuurlijk allemaal warm gemaakt voor Molblog:-)

Na de Adfoborrel was het woensdagavond 21.00 uur tijd voor Nederland-Argentinië op het Plage Royale, dat speciaal voor de gelegenheid door de sponsoren (o.a. De Telegraaf, SBS en Adformatie) omgedoopt was tot Plage Orange. Een succesvolle ingreep, want de sfeer zat er goed in, ondanks de wat slappe wedstrijd. Prima buffet, heerlijk weer en best bijzonder om met je slippers in de Middellandse Zee het snelle voetenwerk van Van Persie te bewonderen.

In het feestgedruis woensdagavond maakte ik verder ook nog even kennis met Igor Beuker, een andere Molblogger. Van hem ik pas vanochtend trouwens dat hij bij IAB stopt en zich volledig op zijn bureau gaat richten. Succes Igor!

's Avonds zakte iedereen af naar Hotel Bar Martinez of naar de feesten op het strand. Zelf belandde ik eerst in Martinez, vlakbij het Hilton, waar ik voor het eerst kennismaakte met het extraordinaire prijsniveau van de horeca langs het strand. Ik bedoel, ik ben bekend met de torenhoge prijzen langs de Côte d'Azur (maar dan heb je ook wat), maar dit sloeg werkelijk alles. Het leek erop dat ze speciaal ter gelegenheid van het Advertising Festival de prijzen nog eens drastisch op hadden geschroefd. De barman keek me dan ook erg glazig aan, toen ik serieus geshockeerd vroeg: "Combien??!!", nadat hij met een stoïcijnse blik had aangegeven dat ik voor twee biertjes en twee tequila EUR 48,- kwijt was. Ik had het goed gehoord. Biertje 9 euro, tequila 15.

Vele shocks en gesprekken later, hebben we nog even een kijkje genomen bij een drukbezocht feest van Getty Images en Massive Music op het strand. Prima sfeer en natuurlijk ook weer een unieke plek! Daar liep ik nog even oud-klasgenoot Gert Moolhuizen tegen het lijf, die tegenwoordig de marketing voor Sky Radio doet.

Op het voetbal na was donderdagavond hetzelfde recept, hoewel de strandfeesten minder in aantal waren. 's Avonds dus toch nog maar even afgereisd naar Martinez, omdat je daar uiteindelijk de mensen tegenkomt die je nog even wilt zien. Het werd een relatief rustige nacht. Prima, want de energie en het budget waren na de woensdag enigszins op, ondanks de inspirerende en betaalbare scootertocht donderdagmiddag door het prachtige achterland van Cannes. Grasse, prachtig!

Vrijdag om 15.45 uur vertrok vlucht HV5078 voor EUR 29.99 richting Rotterdam. Daar had ik nog niet eens twee biertjes en een tequila voor kunnen drinken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in